Allereerst is de Defender 27 voorlopig uit zicht verdwenen, en dit heeft niet alleen te maken met het feit dat deze zich in 'het immer bruisende' Stellendam bevindt. De verkoper (die ondernemer is, dus commercieel en dus achter potentiele kopers aanbelt) wilde graag weten hoe de stand van zaken was. Buiten zijn commerciele karakter wijt ik zijn gedrevenheid ook aan de situatie dat hij in Polen woonachtig is, en maar sporadisch op Hollandsche bodem verkeert.
Ik heb hem verteld dat ik zijn boot absoluut een fraaie vind, maar dat er nogal wat aan vertimmert dient te worden wil ik 'm op comfortabele wijze onder de spoorbrug door kunnen manoeuvreren. Ik heb zodoende een bod gedaan wat vrij ver lag onder de vraagprijs, in de hoop dat hij zou toehappen. Maar dat deed hij niet, en verklaarde dat hij de boot dan in ieder geval een andere ligplaats zou geven. Dat snap ík: een ligplaats direct aan het Haringvliet gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Stiekem hoop ik dat hij nog belt om te zeggen dat het goed is, want het was wel liefde op het eerste gezicht!
In de vervolgde zoektocht ben ik nog gestuit op een Wing 720 en een Eygthene 24. Beide boten voldoen aan het profiel, en staan voor aanstaande zaterdag op het programma voor bezichtiging. Ik ga maar weer 's alleen op pad, aangezien Simone moet werken en ik Wal niet voor de derde keer op zaterdag mee wil lokken. Beide boten zijn nog op de wal te bezichtigen waar ik nog niet echt het voordeel van heb kunnen zien, behalve dan dat je direct ziet of er geen torpedoschade onder de waterlijn is. 's Anderenzijds zou dat bij een boot in het water toch ook wel enigszins opvallen, zo dunkt mij!
Ik groet u allen voor vanavond, en wens jullie veel arbeidsvreugd voor vandaag!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten