Na de broodjes paasei werd meteen de keuken leeggeruimd om het oude blad te kunnen demonteren, en het nieuwe (het bleek zowaar het goede!) te monteren. Geen kwaad woord over Bruynzeel Keukens Leiderdorp hoor, maar een behoorlijke afspraak maken met deze firma is geen sinecure! Ik had beloofd hier nog even op terug te komen, maar ik zal het kort houden...
Een korte terugblik:
-Bij aflevering van de keuken ontbraken koelkast en kookplaat. Na geinformeerd te hebben bleken deze als demo uit de winkel te komen (weliswaar afgesproken). Maar niets was geregeld voor aflevering.
- Het werkblad bleek niet de juiste dikte te hebben. Een voorstel mijnerzijds het blad alsnog te accepteren met bijlevering van een vaatwasser werd slechts 'gehonoreerd' met bijbetaling van € 250,-. Niet dus!
- Er ontbrak een greep van een deur, die overigens wel snel werd nageleverd.
- De koelkast bleek na inbouw niet te koelen. Na flink heen en weer bellen en uiteindelijke telefonische interventie door Siemens' technische dienst, bleek deze nog in een 'demostand' te verkeren.
-Het goede werkblad kwam na anderhalve week binnen bij het filiaal Bruynzeel Leiderdorp, omdat ik had aangegeven niet nog 's een dag vrij te nemen voor aflevering. Afspraak was dat zij deze zouden bezorgen op een voor ons geschikt moment.
Vrijdag werd ik gebeld door verkoper:
"Wanneer komt u het blad halen?"
"Pardon?"
"Het blad is binnen en u kunt het komen halen"
"Dat lijkt mij niet geheel volgens afspraak"
"Welke afspraak?"
"Dat u het komt bezorgen op een voor ons geschikt tijdstip..."
"Dat hoor ik voor het eerst..."
"Dat er bij jullie niet gecommuniceerd wordt, lijkt mij niet mijn probleem,
Ik zou het blad graag morgen voor 12 uur bezorgd krijgen"
"Ehhhh... Ik zou niet weten hoe, ik heb geen vervoer voor uw blad"
"Ook dat lijkt mij niet mijn probleem, u verzint maar wat... succes!"
"Ik ga wel even overleggen, ik bel u straks terug"
"Prima..."
*klik*
Een uur later; zelfde verkoper:
"Nou, het is opgelost hoor. Het blad wordt vanmiddag om 16:00 uur afgeleverd!"
"Oh? Bij wie?"
"Nou, bij u natuurlijk!"
"Ja maar, er is niemand thuis... Past-ie dan door de brievenbus?"
"U kunt niet iemand regelen die het blad in ontvangst kan nemen?"
"Jawel hoor! Ikzelf of mijn vriendin, maar dan morgenochtend voor 12 uur"
"Kunnen uw buren het niet aannemen?"
"Meneer, bent u heel hard op uw hoofd gevallen?" "Mijn buren hebben, voor zover ik ze sowieso al ken, ook gewoon een baan. Bovendien had ik een afspraak met uw collega gemaakt!"
"Welke afspraak?"
"(...) U kunt het blad morgenochtend bezorgen voor 12 uur!!! Geen discussie..."
"Ik ga wel even overleggen..."
*klik*
Twee uur later, zelfde verkoper:
"Morgenochtend, half tien..."
"Fijn zo..."
*klik*
Fascinerend wereldje, die keukenwereld!
Vanmiddag om 14:00 uur was de "bladswitch" voltooid. Wederom Azmal zeer erkentelijk voor zijn coulance en vakmanschap!
Rond 16:30 uur zijn we naar Lisserbroek gereden voor een gezellige eetdate bij Car & Wal. 'Onder het genot van..' hebben we een lekkere avond gehad! Lekker eten, goed drinken en heerlijk gezelschap! Moeten we zeker vaker doen, en dan weken we eerst de linzen... Je moet het maar weten...
Slaap lekker!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten